Zo beheren wij de sociale media van onze klanten – De Formatie

Zo beheren wij de sociale media van onze klanten

Als full service marketing- en communicatiebureau staan wij in voor een volledige marketingaanpak voor KMO’s en organisaties. Van concept en ontwikkeling tot resultaat en opvolging. Social media is veel het stuk marketing waar ondernemers vaststellen dat ze visie, tijd en kennis ontbreken.

Tijdens een verkennend gesprek leren onze klanten al snel dat social media geen eiland is maar dat het past binnen een bredere aanpak op lange termijn met opportuniteiten en trends om op in te haken.

En zo pakken wij dat ondertussen aan voor een twintigtal ondernemingen en organisaties.

Social media in de marketing funnel

Marketing heeft conversie als doel. Mensen tot actie aanzetten; een aankoop, een inschrijving, een bezoekje,… om te eindigen als een tevreden klant en/of gebruiker. Met social media en online advertising brengen we met elke fase meer waardevolle leads naar die conversie.

We bespreken een budget op lange termijn

Als wij horen “Wat gaat dat kosten?”, dan vragen wij “Wat moet het opbrengen?”. Wij willen meerwaarde creëren voor zowel klein als groot budget. Rendement heeft tijd nodig maar we streven altijd naar een aanpak die haalbaar, meetbaar en schaalbaar is.

Op schaal en klaar om te schalen

In overleg met de klant proberen we de “sweetspot” te vinden, waar onze aanpak juist genoeg effect heeft dat de klant de extra vraag aankan. Als de klant schaalt dan kunnen wij ook schalen.

We bepalen een strategie op basis van budget, doelstellingen en tijd.

De awareness bij het doelpubliek (bereik) van een bedrijf of organisatie vergroten kan organisch met content maar gaat sneller met advertising. De consideration (interesse) vergroten zal eerder met content (posten van berichten) gebeuren. De conversie of doelgroep activeren kan dan heel gericht opnieuw met advertising. 

Een goeie strategie voor sociale media is een mix van dit alles.

Content op social media

We bedenken en ontwikkelen relevante inhoud om te delen met het doelpubliek. We variëren met informatie, inzichten en relevante thema’s. Altijd met oog op engagement van het bestaand netwerk.

Online adverteren

Met online adverteren brengen we de juiste boodschap op het juiste moment op de juiste kanalen bij de juiste mensen om zo een zo kostenefficiënt mogelijk resultaat te bereiken. Lang leve de cookies!

 

Kort op de bal spelen

Door in contact te blijven met onze klant kunnen we ad hoc extra inzetten bij opportuniteiten, plotse ideeën of virale trends. Daar is soms extra budget voor nodig maar de ROI van zo’n insteek is meestal op voorhand al zeker.

Meten is weten

Het mooie aan online marketing is dat alles mooi meetbaar is. We zijn altijd blij als we onze klanten de cijfers kunnen voorleggen en dat zij het effect van die cijfers voelen in engagement van hun klanten, nieuwe klanten, aanvragen, inschrijvingen, verkoop,….

Maar bovenal kijken we graag terug naar vreugdevolle samenwerking.

Samenwerken op projectbasis

Heeft u nood aan een specifieke ontwikkeling of ondersteuning op korte termijn? Dat kan! Laten we rond tafel zitten en kijken hoe we u kunnen helpen.

Contacteer ons voor uw project

Samenwerken op lange termijn

Op basis van uw jaarbudget en targets ontwikkelen we een strategie en ondersteunen we uw communicatie op lange termijn. Laten we afspreken en kijken of we een match hebben!

Samenwerken op lange termijn