Je nieuwe website: meerwaarde door ons maatwerk – De Formatie

Je nieuwe website: meerwaarde door ons maatwerk

Je website kan je onderneming maken, of kraken. Het belang van een degelijke, duidelijke en aantrekkelijke website wordt nog veel onderschat. Vaak lijkt – en is – het een onbegonnen werk om als handelaar of ondernemer zelf een website te ontwerpen, te ontwikkelen en in te vullen. Veel platformen waarmee je zelf websites kan maken beloven je de eenvoud, maar zwijgen over de meerwaarde van het eindresultaat. Met De Formatie werken we altijd op maat, voor websites groot en klein.

Verschillende soorten websites

Niet elke website is dezelfde. Er zijn verschillende soorten die elk hun eigen doel of nut hebben. Afhankelijk van jouw wensen, noden, budget en doel kiezen we samen voor de soort website die daaraan voldoet. We nemen daarvoor altijd de tijd om te luisteren, vragen te stellen en mee te zijn met het hele verhaal. Zo doen we het beste voorstel.

Een landingspagina

De website bestaat uit één pagina. Het doel is de diensten in een notendop weer te geven en contactopname snel te starten. Een landingspagina is soms een tijdelijke oplossing, in afwachting van een uitgebreidere website of webshop. Het kan ook een krachtig middel zijn in een communicatiecampagne, bijvoorbeeld om snel gegevens te verzamelen.

Een inhoudelijke site

Met een inhoudelijk site toon je als bedrijf wat je doet en kan. Deze is vooral geschikt voor ondernemingen met een ondiepe structuur en een eenvoudig aanbod. Extra informatie vertelt al een deel van je verhaal, bezoekers krijgen een indruk van wat ze kunnen verwachten. Ze doen inspiratie op en leren je bedrijf kennen. Klanten raken overtuigd en nemen verdere stappen om een beroep te doen op je diensten.

Een complexe, gelaagde website

Een onderneming met een breed en diep aanbod in producten en diensten moet dit online heel gestructureerd kunnen weergeven. Een uitgebreide website met veel informatie is complex, maar daarom niet onduidelijk. Bezoekers zijn meestal bewust op zoek naar informatie, die makkelijk vindbaar moet zijn.

Met een uitgebreide website profileer je je bedrijf of onderneming in de markt met zijn producten en diensten, bezoekers komen gericht je website verkennen op zoek naar meer informatie. De gelaagdheid ervan zorgt voor heel wat marketingmogelijkheden.

Een webshop

Webshops zijn het afgelopen jaar stevig ingeburgerd en behoren bijna tot de basis van de bedrijfsvoering. Mensen kunnen je producten online aankopen zonder dat je als handelaar nog fysiek deel uitmaakt van het aankoopproces. Online shoppers verwachten echter wel voldoende informatie, duidelijke en eerlijke foto’s, een betrouwbare look en feel en dito klantenservice.

De overweging om een webshop op maat te laten maken of een bestaand platform, uitgebaat door een derde partij, te gebruiken dient goed overwogen te worden, het kan een grote impact betekenen voor je ownership en je dagelijkse bedrijfsvoering.

De manier waarop jij je producten en diensten aanbiedt kan complexer zijn dan de standaard mogelijkheden van het platform. Ook zullen derde partijen vaak een percentage van je verkoop in rekening brengen om je gebruik te laten maken van hun platform. Aan de andere kant kan je bedrijfsvoering afstemmen op het platform ontwikkelingskosten besparen.

In beide gevallen kunnen wij voorzien in de opbouw, invulling en ontwikkeling.

Elke website inzetbaar voor online marketing

Elke website kan ingezet worden als deel van de online marketing van je onderneming of bedrijf, maar de manier waarop verschilt vaak enorm. Een contentwebsite of complexe website is flexibeler en veelzijdiger dan een onepager. Omdat je verschillende niveaus op je website hebt, kun je elk niveau met de buitenwereld delen of inzetten voor marketing.

Bovenaan staan in Google!

Elke ondernemer wil bovenaan staan in de zoekresultaten van Google, maar niet elke ondernemer staat te springen voor de investering die ermee gepaard gaat. Wie zegt dit met een vingerknip te kunnen realiseren liegt. Hoe meer inhoud er op je website staat en hoe meer die verwijst naar binnen en buiten je eigen website, hoe beter je zal scoren op zoekmachines door search engine optimization, ofwel SEO.

Een goede SEO is dus belangrijk om je (potentiële) klanten te bereiken. Door een website overvloedig te vullen met relevante informatie en belangrijke kenmerken, wordt de SEO beter en zal je dus sneller gevonden worden. SEO is altijd work in progress!

Doelgroepen maken op basis van surfgedrag

Met de juiste tools en accounts kan je ook bezoekers registreren, je publiek leren kennen en hun gedrag gaan monitoren. Daardoor kunnen mensen die een bepaalde pagina van je website bezoeken, later ook een advertentie te zien krijgen van die specifieke dienst.

De huidige ontwikkelingen van Apple in verband met privacy maken het er niet makkelijker op, maar de markt evolueert mee en zo ook wij. Voor meer en meer klanten bieden we hiervoor een totaaloplossing.

Lees hier hoe wij online marketing aanpakken voor onze klanten.

Onze manier van werken: van concept tot lancering

Een groot voordeel van onze aanpak is dat we voor elke klant een traject op maat voorzien, rekening houdend met persoonlijke wensen en noden. We gaan bij iedere website gefaseerd te werk en staan in nauw contact met de klant om efficiënte feedbackrondes te houden. Dit hele traject noemen we het UX design.

Sitemap

Na een eerste intakegesprek stellen we een sitemap op, een soort “topview” van je website. Hierin wordt de structuur van de website en het aantal (sub)niveaus bepaald.

Wireframe

Een wireframe is als het ware een blauwdruk van je website, een draadmodel. De focus ligt hierbij op de functionaliteit en inhoud van de website met oog op conversie, zonder rekening te houden met het design.

Design

De wireframe wordt “ingekleurd”. We houden hierbij rekening met de huisstijl, look en feel van je onderneming.

Development

Na de goedkeuring van het design, gaan we over tot de ontwikkeling van de website. User experience, toegankelijkheid, veiligheid en SEO spelen in deze stap een grote rol.

Inhoud

Als laatste stap is er natuurlijk de invulling. Los van een goede structuur en opbouwing, is de inhoud van je website van even groot belang. Aantrekkelijke foto’s, leesbare teksten, duidelijke contactgegevens zorgen ervoor dat bezoekers vinden waarvoor ze zijn gekomen.

Vele handen maken een mooie website

Iedere website gemaakt door De Formatie, is een resultaat van teamwork. Van branding tot fotografie, ontwikkeling tot copywriting, elk aspect kunnen wij op ons nemen. Dat is vooral handig voor onze klanten, want doordat we parallel aan de website werken, besparen we tijd. Terwijl de ontwikkeling van de website nog in volle gang is, kunnen we ook alle inhoud ontwikkelen. Als team stemmen we gedurende het hele proces alles op elkaar af, wat voor een degelijk eindresultaat zorgt.

Bekijk hier enkele recente projecten met websites

Hoe lang moet dat duren?

De tijd waarin een website van vaag idee tot volledig afgewerkt product gerealiseerd kan worden, is afhankelijk van een aantal factoren. Samen bespreken we een haalbare lanceringsdatum en verdelen we het werk. Teamwork makes the dream work en dat is bij De Formatie niet anders.

Benieuwd naar wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf of organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op om samen de mogelijkheden van jouw website te bespreken!

Samenwerken op projectbasis

Heeft u nood aan een specifieke ontwikkeling of ondersteuning op korte termijn? Dat kan! Laten we rond tafel zitten en kijken hoe we u kunnen helpen.

Contacteer ons voor uw project

Samenwerken op lange termijn

Op basis van uw jaarbudget en targets ontwikkelen we een strategie en ondersteunen we uw communicatie op lange termijn. Laten we afspreken en kijken of we een match hebben!

Samenwerken op lange termijn