Vandenbussche bouw – De Formatie

Krijg meer bij Vandenbussche Bouw: een gelaagde rekruteringscampagne

advertenties – belettering – communicatie – copywriting – fotografie – grafisch ontwerp – marketing – ux design – video

 

Vandenbussche Bouw uit Aalter specialiseert zich als type 8 bouwonderneming in het bouwen en verbouwen van kantoren, appartementen, woonprojecten, zorgcentra, sportcomplexen, scholen, … We zetten een uitgebreide employer branding op poten om de zoektocht naar extra bouwkundige talenten vlotter te laten verlopen.

Business Model Canvas als startpunt

Met een Business Model Canvas verdiepten we ons in de bouwonderneming. Een duidelijke Employer Value Proposition gaf ons inspiratie om een unieke campagne te bedenken, op te zetten en uit te voeren.

Zo stimuleren we de instroom van geïnteresseerden en helpen we Vandenbussche Bouw om zich ten opzichte van hun concurrenten beter in de markt te zetten.

Campagne in verschillende fases

Om een krachtige campagne te lanceren, gingen we gefaseerd te werk met beproefde marketingmethodes. In een eerste fase trekken we hun aandacht, daarna sturen we de geïnteresseerden door naar de website en uiteindelijk laten we potentiële nieuwe werknemers overgaan tot een sollicitatie.

Hierbij zorgen we voor herkenbaarheid, goede storytelling en een correcte overgave van belangrijke informatie.

Fase 1: awareness

Eigen werknemers als gezicht van een opvallende campagne

Om de campagnebeelden zo realistisch en eigen mogelijk te maken, selecteerden we vier werknemers van Vandenbussche Bouw met een verschillend profiel. De kernboodschap luidt ‘Bij ons krijg je meer’ en die geven we op een overdreven manier weer. Het resultaat van een fotoshoot en een sterk staaltje nabewerking zijn vier opvallende campagnebeelden.

Visibiliteit op straat

Daarna gaven we vorm aan online advertenties, werfdoeken en autostickers. De werfdoeken kregen hun plaats in en rond hun hoofdzetel in Aalter en op iedere werf waar Vandenbussche Bouw op dat moment aan de slag was. De autostickers werden aangebracht op de bedrijfswagens van huidige medewerkers. Op die manier is de campagne herkenbaar in de wijde omgeving en zijn de werknemers zonder veel moeite ambassadeur van de firma.

Bestaande jobsite opfrissen en uitbreiden

Om de voordelen van werken bij Vandenbussche Bouw te benadrukken en daar de openstaande vacatures aan te koppelen, frissen we de jobsite op met enkele interessante troeven. Daarnaast laten we de werknemers zelf aan het woord en brengen we eerlijke, persoonlijke getuigenissen.

www.vandenbusschebouw.be/jobs

Fase 2: consideration

Een blik achter de schermen bij de werknemers

De werknemers die model stonden voor het campagnebeeld, kwamen meerdere keren in de campagne voor. In de tweede fase schotelden we hen enkele interessante vragen voor waar ze eerlijk op moesten antwoorden. In combinatie met beelden vanop de werf kregen de kijkers een unieke blik achter de schermen.

Eerlijke interviews die de boodschap versterken

Medewerkers die vertellen over de sfeer in een bedrijf, zijn altijd geloofwaardiger dan wanneer de CEO dat doet. Daarom kan je als geïnteresseerde op de website van Vandenbussche Bouw vier eerlijke getuigenissen lezen over het reilen en zeilen in het bouwbedrijf.

Fase 3: conversion

Aantrekkelijk dossier met tien belangrijke troeven

In de derde en laatste fase, de conversion, willen we mensen die eerder interesse toonden in de campagne laten overgaan tot actie. Een sollicitatie, het delen van gegevens, een terugbelverzoek, … Onder anderen een downloadbare PDF stimuleert het delen van die gegevens met HR.

Persoonlijke oproep met krachtige call to action

Voor een derde keer zien geïnteresseerden die in deze fase terechtkomen, de vier herkenbare gezichten van de campagne. Ze worden persoonlijk aangesproken met een uitnodigende boodschap om contact op te nemen met HR.

Vacatures afzonderlijk uitlichten

Per beschikbare vacature maakten we een afzonderlijke advertentievideo. Die zorgt ervoor dat mensen die een specifieke functie zoeken, meteen doorgeleid worden naar de vacaturepagina. Of, afhankelijk van de vacature, naar rechtstreeks contact met HR.

Na deze laatste zet in de campagne is de stap naar een eerste gesprek, sollicitatie en plaats bij Vandenbussche Bouw nog maar heel klein.

Bekijk ook deze projecten

of keer terug naar het overzicht

Samenwerken op projectbasis

Heeft u nood aan een specifieke ontwikkeling of ondersteuning op korte termijn? Dat kan! Laten we rond tafel zitten en kijken hoe we u kunnen helpen.

Contacteer ons voor uw project

Samenwerken op lange termijn

Op basis van uw jaarbudget en targets ontwikkelen we een strategie en ondersteunen we uw communicatie op lange termijn. Laten we afspreken en kijken of we een match hebben!

Samenwerken op lange termijn