Rugby Vlaanderen – De Formatie

De meest intense teamsport ter wereld promoten in Vlaanderen

Rugby speelde een prominente rol in de televisieserie “Gevoel voor Tumor”. Om van dat momentum gebruik te maken en rugby steviger in de markt te zetten, contacteerde Rugby Vlaanderen De Formatie. Het was het begin van een succesvolle samenwerking.

Wie/wat is rugby in Vlaanderen?

De leden van Rugby Vlaanderen zijn allemaal vurige ambassadeurs van hun club en hun sport. Tijd om hen van munitie te voorzien.

Affiches en flyers voor alle clubs en leden, profielkaders voor op Facebook, de vloot in een stoer jasje,… Wij zorgden ervoor!

Waar is rugby in Vlaanderen?

Belangrijker dan de aanwezigheid van rugby op televisie, was rugby in Vlaanderen zichtbaar maken. Wie interesse kreeg in de sport, vond zo makkelijk zijn weg naar een club in de buurt.

Vind de club in jouw buurt

We ontwikkelden een online platform met daarop alle Vlaamse clubs. De bezoeker kan er filteren op locatie en aanbod.

Vind de club in jouw buurt op rugby.vlaanderen/speelrugby

Kom eens proberen en maak kennis met de club!

Elke club kreeg een persoonlijke clubpagina met de meest actuele info om bij hen te kunnen starten met rugby. Deze wordt door Rugby Vlaanderen up-to-date gehouden.

Alle stakeholders betrokken bij de campagne

Voor de campagne van start ging, werden alle clubs geïnformeerd over de plannen met het mailplatform van Rugby Vlaanderen.

Via een contactpersoon in elke club, werd alle relevante info verzameld en ronselden we figuranten voor promotiemateriaal.

Video met stopping power voor elke doelgroep

We produceerden drie prikkelende video’s om de specifieke doelgroepen te bereiken. Man, vrouw, jong en oud. Hiermee hielden we rekening met de aandachtspanne van de kijker en de technische mogelijkheden van de advertentieplatformen.

Herken jij de “5 – 10 – 15 seconden” regel?

Professioneel resultaat door professionele samenwerkingen

Als marketing- en communicatiekantoor zit onze sterkte in onze complete aanpak, van concept tot resultaat. Daarom werken we waar nodig samen met andere experten. Videoproductiehuis “Clementine” vertaalde onze concepten met onze figuranten tot een professioneel geheel.

Alles klaar en vuren maar!

De prime-time serie “Gevoel voor tumor” ging van start en wij lieten het online marketingorgel draaien. We kiemden een advertentiestrategie uit die het doelpubliek op Facebook, Instagram, Youtube en Google op verschillende niveaus bereikte.

Google Network advertising

De meest gekende kanalen zijn de klassieke zoekmachine en Youtube. Maar met Google Advertising bereiken we advertentieruimte op een breed aanbod sites als Gmail, Apps, Google Play, mobile games,…

 

Facebook Network advertising

Via het Facebook Network bereikten we de doelgroepen via kanalen zoals Facebook, Messenger, Instagram, Apps, Android market,…

Belangrijk voor de campagne is dat de mensen die interesse toonden in de campagne, advertenties te zien kregen van de club in hun buurt.

Het was een geslaagde campagne met hoge conversie!

Bekijk ook deze projecten

of keer terug naar het overzicht

Samenwerken op projectbasis

Heeft u nood aan een specifieke ontwikkeling of ondersteuning op korte termijn? Dat kan! Laten we rond tafel zitten en kijken hoe we u kunnen helpen.

Contacteer ons voor uw project

Samenwerken op lange termijn

Op basis van uw jaarbudget en targets ontwikkelen we een strategie en ondersteunen we uw communicatie op lange termijn. Laten we afspreken en kijken of we een match hebben!

Samenwerken op lange termijn