Bouwbeurs Beernem – De Formatie

Bouwbeurs Beernem: een gefundeerde campagne voor standhouder en bezoeker

grafisch ontwerp – fotografie – website – sociale media – printcampagne

 

Wij verzorgden de communicatie van Bouwbeurs Beenrem naar de standhouders en bezoekers. Door in te zetten op professionele communicatie, zorgden we voor duidelijkheid en vertrouwen. Deze beurs met lokale ondernemers hoeft niet onder te doen voor zijn nationale tegenhangers.

Communicatie op basis van feedback

De invulling van de beurs en manier van communiceren werd bepaald op basis van meerdere gesprekken. Die voerden we niet enkel met de organisatie, ook feedback van de standhouders van vorige edities werd meegenomen in het proces.

Automatisatie van digitale nieuwsbrieven

De digitale nieuwsbrief werd opgebouwd op basis van de gegevens van de standhouders. Die gegevens konden zij vooraf ingeven via een gebruiksvriendelijk formulier. Tijdwinst voor alle partijen!

“Door een doorgedreven en flexibele aanpak van De Formatie kunnen we al drie edities op beide oren slapen. We laten elke keer opnieuw een blijvende indruk achter bij onze professionele partners en particuliere bezoekers.”

Birnu vzw

Ondersteuning voor organisatie én standhouders

We ontwikkelden een bestelmodule waar de standhouders extra POS-materiaal kunnen aankopen om hun standen in te kleden of advertentieruimte te reserveren om hun deelname te promoten.

Een uitgebreide website

Op www.bouwbeursbeernem.be krijgen bezoekers alle nodige info en een duidelijk grondplan van de beurs om hun bezoek vlot te laten verlopen.

De deelnemende standhouders hebben een eigen webpagina waarop ze hun persoonlijke info en promoties kunnen uitlichten.

Doorgedreven online campagnes

De potentiële beursbezoekers werden via sociale media, nieuwsberichten en de eigen communicatie van de standhouders aangezet om de website te bezoeken.

Op basis van het online verkeer kregen deze geïnteresseerden  gerichte advertenties te zien.

Doeltreffende offline campagnes

Om een lokale impact te verzekeren, werd beroep gedaan op het lokale maandblad. Door het te voorzien van een unieke cover met binnenin een spread met beursinformatie, bereikten we zo een groot lokaal publiek.

Ook in het straatbeeld waren affiches en banners te zien, onder andere bij lokale handelszaken en deelnemende standhouders.

Communicatie voor, tijdens en na het evenement

Ook tijdens de Bouwbeurs communiceerden we op sociale media om de twijfelaars over de streep te trekken. Zo bereikten we ook late beslissers die een bezoek wilden brengen aan Bouwbeurs Beernem.

Bekijk ook deze projecten

of keer terug naar het overzicht

Samenwerken op projectbasis

Heeft u nood aan een specifieke ontwikkeling of ondersteuning op korte termijn? Dat kan! Laten we rond tafel zitten en kijken hoe we u kunnen helpen.

Contacteer ons voor uw project

Samenwerken op lange termijn

Op basis van uw jaarbudget en targets ontwikkelen we een strategie en ondersteunen we uw communicatie op lange termijn. Laten we afspreken en kijken of we een match hebben!

Samenwerken op lange termijn