Home
Inzichten
Meten is weten hoe jouw website werkt

Meten is weten hoe jouw website werkt

Elke website die we maken, maken we mooi én functioneel. Logisch, zou je denken? Niet altijd. Een mooie website waarvan je de prestaties niet kan controleren en beheren, heeft weinig meerwaarde voor jouw bedrijf of organisatie. Hoeveel bezoekers heb je dagelijks, wie zijn die mensen, hoe komen ze op jouw website terecht en welke pagina’s bekijken ze? Belangrijke vragen waar wij een antwoord op hebben! Met verschillende tools krijgen we inzicht in de activiteit op je website. Zo meten we resultaten én zetten we ze in voor betere marketingstrategie.

Mattiece David
Gepost op
28
November
2022
Meten is weten hoe jouw website werktMeten is weten hoe jouw website werkt

Ontdek hoe je scoort in zoekmachines met Google Search Console

Google Search Console is een gratis service van Google. Met die Search Console kun je bekijken hoe jouw site scoort in de zoekresultaten van Google. Teleurstellende score? Dan kun je dat met die tool ook verbeteren! Ontdek welke zoekopdrachten voor extra verkeer zorgen, hoe het staat met het indexeren van je pagina’s, of er errors zijn en of jouw website extra beveiliging nodig heeft.

No items found.

Breng gedrag op jouw website in kaart met Google Analytics

Google Analytics (GA) is een gratis softwareprogramma van Google dat meer inzicht geeft in het gedrag op je website of webshop. Hierbij ligt de nadruk op de verschillende interacties of events die een bezoeker uitvoert op jouw website. Een event bestaat uit een serie van gebeurtenissen zoals een klik op een button, scroll naar beneden of het gebruik van de zoekbalk. Zo meet je niet enkel hoeveel websitebezoekers je hebt, maar vooral ook wat zij precies doen op je website.

Daarnaast kan je makkelijk doelgroepen beheren en doelen instellen. Heb je een app én een website? Dan koppel je die eenvoudig in GA4 om snel een volledig rapport van je successen te krijgen.

No items found.

Maak gericht groepen met Meta gebeurtenisbeheer

Met een Meta-pixel op je website kan je gegevens verzamelen over webgebeurtenissen van je bezoekers. Dankzij een overzichtelijk platform kies je zelf welke acties je wilt ondernemen én wat die opleveren. Daarnaast kan je eenvoudig aan remarketing doen en ervoor zorgen dat een websitebezoeker nadien nog eens in aanraking komt met je product, service of dienst.

Meta laat je toe om gericht te adverteren en daar ook de resultaten van te onderzoeken. Met aangepaste conversies kan je specifieke doelgroepen opstellen, campagnes in gang zetten en bijhorende advertenties activeren.

No items found.

Identificeer je B2B-websitebezoekers met Leadinfo

Op zoek naar een B2B-platform om je sales te boosten? Dan is Leadinfo misschien wel de oplossing. Deze tool herkent zakelijke websitebezoekers en koppelt er meteen hun relevante bedrijfsgegevens aan. Op die manier kan je overzichtelijk en snel je leads opvolgen. Je kan eenvoudig volgen wie jouw website bezoekt, hoe lang ze op welke pagina’s rondsurfen en zelfs welke weg hun cursor aflegt. Nuttige bezoekers kan je op die manier ook sneller aansporen om contact op te nemen.

No items found.

Zijn er ook nadelen aan die tools?

Er is helaas niet één wonderlijke tool waarmee je alle bovenstaande resultaten kan meten, het is de combinatie van alle puzzelstukjes samen die handig is.

Google Analytics is bijvoorbeeld bezig met een heuse update van de huidige versie (Universal Analytics) naar een nieuwe (Google Analytics 4). Die overstap brengt naast de vele voordelen ook nog wat kleine foutjes met zich mee.

Leadinfo is extreem handig voor Nederlandse en Belgische bedrijven, maar herkent geen bedrijven uit landen buiten Europa. Nadeel dus voor bedrijven die wereldwijd opereren.

En met Meta bereik je in eerste instantie niet per se de mensen die een aankoopintentie hebben. Ze gaan niet actief op zoek naar jouw product of dienst, wat bij zoekmachines dan wel weer het geval is.

De combinatie van alle tools samen zorgen dus voor een bruikbare mix om jouw online strategie aan te pakken.

Hoe kan ik gebruikmaken van die tools?

Dankzij onze expertise en ervaring maken we in enkele stappen jouw accounts aan of optimaliseren we bestaande. We zorgen voor een persoonlijk dashboard op maat waarin we enkel weergeven wat jij wilt meten en weten. Zo behoud je het overzicht en krijg je geen onnodige cijfers voorgeschoteld. Hoe meer kennis je zelf hebt of wilt opbouwen, hoe uitgebreider we jouw dashboard kunnen maken.

Ben je nog niet actief bezig met het meten van jouw webresultaten, maar lijkt het je wel interessant om ook inzichten te krijgen? Dan kan je bij ons terecht! We delen periodieke resultaten en maken er ook ons werk van om die te verbeteren.

No items found.
No items found.
No items found.
No items found.

Geïnteresseerd in een voorstel op maat? Wij pakken het aan voor jou! Neem contact met ons op voor meer informatie, de koffie staat klaar.

Neem contact met ons op

Ook interessant om verder te lezen

Inzichten