Maak je online verhaal sterker met je eigen branded GIFs – De Formatie

Maak je online verhaal sterker met je eigen branded GIFs

Maak jij stories over je bedrijf? GIFs gebruiken is hot! Je eigen branded GIFs gebruiken is nog hotter! Een GIF is een bewegende animatie die zich steeds opnieuw herhaalt. Je kan ze als sticker op een foto of video ‘plakken’ en die delen op je Instagram- of Facebookstory. Zo maak je je online verhaal persoonlijker dan ooit tevoren en krijgt elke klant tools om promotie voor jouw zaak te voeren.

Met De Formatie maakten we al voor 6 ondernemingen en organisaties een brede waaier aan GIFs voor diverse doeleinden. Lingerie Ilse, De Mess, Bakkerij Laurens, Gemeente Beernem, Rugby Vlaanderen en Belgium Rugby. Lees hieronder hoe GIFs voor jouw zaak of organisatie een verschil kunnen maken.

Ilse vertelt over de meerwaarde van eigen GIFs voor haar lingeriezaak

Ilse: “Een tijd geleden viel het me op dat de stories van De Mess persoonlijker werden door bewegende stickers met hun logo. Ik vond dat de max en begon te dromen van GIFs voor mijn eigen lingeriewinkel.”

Rechtstreekse lijn met de klanten

Facebook en Instagram zijn best belangrijk voor mijn zaak, ik probeer dagelijks minstens een foto of video te posten. Om mijn volgers op de hoogte te houden van de collecties, maar ook om in contact te blijven.

“Ik probeer zo authentiek mogelijk te zijn en werk met foto’s van doorsnee modellen, waar iedereen zich in herkent. Maar ik miste een persoonlijke toets om die foto’s en video’s beter te maken.”

Ondertussen maakten we meer dan 30 GIFs voor Lingerie Ilse. Van verschillende variaties van haar logo, tot specifieke GIFs voor haar collectie zwem- en nachtkledij. “Mijn klanten spreken me wel eens aan op mijn eigen GIFs, ik krijg vaak positieve reacties.”

“Dankzij die stickers kan ik mijn logo blijven herhalen zonder dat het te hard opvalt of te commercieel wordt. Herhaling zorgt voor herkenning en onbewust dus ook voor meer verkoop. Het draait natuurlijk niet alleen om verkopen. Voor mij is het totaalpakket belangrijk en dat zit soms in details, van reclame en publiciteit tot afwerking en verpakking. We willen onze klanten een goed gevoel geven.”

GIFs als extra punch voor je campagne

Vernieuwend, herkenbaar en gemakkelijk te verspreiden. Iedereen kan ze gebruiken, bewust en onbewust. Het maakt van elke smartphonegebruiker een mogelijk uithangbord van je campagne. Wij zetten GIFs al in bij verschillende campagnes, en met succes.

GIFs als steun

De stickeractie om lokale handel te promoten werd in 2020 even on hold gezet door Covid-19. Om de Beernemnaren geëngageerd te houden, ontwikkelden we een reeks Beernem GIFs.

GIFs als beloning

Om rugbyclubs te engageren voor de “Check your #rugbyattitude-campagne” lanceerden we een stickeractie. Wanneer een club bepaalde doelstelling haalde, ontgrendelden we hun eigen clubGIFs.

GIFs voor je ambassadeurs

Om damesrugby te doen groeien, maakten we in functie van een nationale campagne een reeks flitsende GIFs. Meisjes kunnen zo hun eigen rugbybeleving op hun social media opsmukken met de GIFs.

Met persoonlijke GIFs zorg je dat jouw verhaal meer opvalt tussen de massa aan berichten. Je eigen online branded GIFs verbinden jouw verhaal of die van je ambassadeurs aan je merk of je boodschap. Branded GIFs zouden standaard in het arsenaal moeten zitten van een onderneming die online wil scoren.

Wil je ook persoonlijke GIFs voor jouw onderneming of bedrijf? Heb je een campagne in het verschiet waarvoor je extra punch zoekt? Neem contact met ons op!

Samenwerken op projectbasis

Heeft u nood aan een specifieke ontwikkeling of ondersteuning op korte termijn? Dat kan! Laten we rond tafel zitten en kijken hoe we u kunnen helpen.

Contacteer ons voor uw project

Samenwerken op lange termijn

Op basis van uw jaarbudget en targets ontwikkelen we een strategie en ondersteunen we uw communicatie op lange termijn. Laten we afspreken en kijken of we een match hebben!

Samenwerken op lange termijn